Ny (mp)-konfiguration söker fortfarande svar hos (m)


Det börjar kännas lite långrandigt, men våra femklöverkollegor inom majoriteten i Hörby verkar fortfarande vilsna om riktningen. I Skånska dagbladet 2012-03-18 uttalar det ena språkröret följande:

– Det är klart att det är ett bekymmer att fokus har legat på annat än det borde göra. Moderaterna har lovat att återkomma till oss och redogöra för den utredning man har gjort kring värderingarna, säger Torbjörn Malvå.

Det är klart att man kommer få bekymmer med fokus om man hela tiden söker svar på sina problem hos moderaterna i Hörby. Moderaternas värderingar är kristallklara och någon utredning därom torde inte var nödvändig. Att från miljöpartistiskt håll vänta på någon utredning, verkar inte leda till att fokus återvinns inom en snar framtid.

Men vi kanske skall hjälpa till i sökandet. Låt oss vända oss mot logiken och matematiken för att finna svar. Det finns kanske en enkel ekvation för lösning:

(mp) / (m) = p

Just p är vad Miljöpartiet borde sätta, för att komma bort från sin fixering att Moderaterna skall leverera svar på de problem som man tycker sig se.

Men den nye ordföranden Erik Ridderby tillför säkert nya perspektiv och uttalar sig klokt enligt nedan i samma artikel:

– Det har varit ett tungt år i lokalpolitiken, där man har bråkat om alla tänkbara märkligheter. Det finns en gruppering som har varit väldigt aggressiv och bufflig i sin framtoning. Det borde vara roligare att tävla i konstruktivitet istället för att skälla på varandra.

Trots att han inte är ett språkrör, verkar det tack och lov inte vara någon begränsning för ordföranden. Vi hoppas nog alla att Erik får ordning på aggressiviteten och buffligheten som citatet i början av texten verkar vara ett tecken på.

På ett allmänt plan har jag en fundering som jag inte finner svar på; Varför finns två språkrör? Här i Hörby är det uppenbart att man kanske skulle ha tre stycken… minst.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.